گونده ليگ سوزلر آذر بايجان اوغلوندان
امیدوارم بادرج واقعیتها،انعكاس مشکلات عمومی مردم وکارگران مخابرات مراکز روستایی (قشر ستمديده اين سرزمين)وبا ياري ومساعدت شما عزيزان به وظيفه شرعي وديني خودعمل كرده وصداي مظلوميت انسانهاي فراموش شده را به گوش مسئولين برسانم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وطن سسي و آدرس watansasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 286
بازدید کل : 47116
تعداد مطالب : 785
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


https://telegram.me/joinchat/CTykzQhYDnD7TJj00YtduQ

آمار مطالب

کل مطالب : 785
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 7
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 286
بازدید سال : 1106
بازدید کلی : 47116
سلام همكاران همان نقد زیرین می باشد كه واضح تر شده برای دیدن شما عزیزان 1394/3/5

 

 

باسمه تعالی

موارد ابهام دار موجود در قرارداد

با سلام

قرارداد تحویلی شركت مخابرات ایران به وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی ( مورخ 1394/3/4 ) دارای ایرادات زیر می باشد . خواهشمند است مساعدت گردد تا در حدود مقررات قانون كار و آیین نامه های اجرایی آن اصلاح گردد .

1- واژه كارگزار در قرارداد استفاده شده است . در قانون كار همواره بحث بین كارگر و كارفرما مطرح می باشد . لذا پیشنهاد می گردد كه این واژه تبدیل به واژه كارگر گردد .

2- در بند 3 قرارداد نوع كار تعریف نشده نوع كار كارگر باید مشخص گردد .

3- در بند 4/4 اعلام گردیده تخلف را شركت مخابرات تشخیص می دهد و بر اساس آن باید با كارگر برابر چارچوب آیین نامه اقدام و كارگر را اخراج می نماید . این بند باید به شرح زیر اصلاح گردد : تخلف را كافرما به كمیته انضباط كار كارگاه گزارش می دهد و این كمیته انضباط كارگاه است كه نوع تخلف ، میزان آن و نوع برخورد با خاطی را تشخیص می دهد .

4- در بند 5/4 چنانچه خسارت و هزینه ای وارد و یا اموالی حیف و میل گردد در قرارداد ذكر شده ، كه نظر شركت مخابرات قطعی و غیر قابل اعتراض اعلام شده است . این متن باید اصلاح گردد . نظر كارشناس مورد اعتماد دو طرف می تواند رافع این مشكل باشد .

5- در بند 6/4 قرارداد اعلام گردیده ، در صورتی كه خسارت یا وقفه با تعطیل كار به وجود آید اعلام گردیده دو برابر میزان خسارات وارده از كارگر اخذ گردد در صورتی كه عدالت حكم می نماید به اندازه خسارات وارده كارگر باید جوابگو باشد درج دو برابر خارج از وجاهت قانونی می باشد .

6- 7/4 خدمات پست و پست بانك و ... به شرح وظیفه كارگر اضافه گردیده است . آیا این وظایف با همان هزینه سابق انجام می شود ؟ تكلیف دو كارفرما دیگر چی می شود ، وظیفه كارگر مخابرات در مقابل این دو مدیر جدید اضافه شده چگونه خواهد بود ، از سه نفر دستور كار بگیرد ؟ آیا می شود ؟‌

7- در تبصره بند 5 اعلام شده در صورت ضرورت جابجایی محل خدمت كارگراین تغییر توسط كارفرما در سطح استان تعیین می گردد این مورد بر خلاف آیین نامه انضباطی كارگاه می باشد و كارفرما با این حربه باعث مشكلاتی برای كارگر خواهد گردید .

8- در بند 6 قرارداد ، مدت قرارداد از تاریخ ......... لغایت تاریخ ............. به مدت یك سال ذكر گردیده است ، چون این بند بر خلاف ماده 83 قانون الحاق موادی ..... می باشد بهتر است به ادامه این بند افزوده گردد ( در صورت تمایل كارگر این قرارداد برای یك سال دیگر قابل تمدید می باشد )

9- در بند 7 قرارداد به كارفرما اجازه داده شده كه در صورت تمایل ساعت كار را كمتر از هفت ساعت و بیست دقیقه در روز یا 44 ساعت در هفته تعیین نماید در صورتی كه میزان ساعت كار در روز ، هفته یا ماه بر اساس ماده 51 و قانون كار 57 باید ثابت باشد .

10- بند 1/8 اعلام گردیده كه مزد مبنای كارگر مخابرات روستایی برابر طرح طبقه بندی شركت كه به تأیید وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی خواهد رسید می باشد ، لازم به توضیح است كه هم اكنون شركت مخابرات ایران و شركت مخابرات در استان ها دارای طرح طبقه بندی مشاغل می باشند و برابر ماده 38 قانون كار نباید بین كارگران یك كارگاه در زمینه پرداخت مزد و مزایا تبعیض وجود داشته باشد .

11- ایراد تبصره 1/8 : كارگر مثل هر شهروند ایرانی حق دارد در صورت مشاهده اجحاف و تبعیض در مورد حقوق خود به مراجع قضایی و غیر قضایی شكایت نماید و هیچ كسی نمی تواند این حق را از وی سلب نماید این تبصره قرارداد بر خلاف قانون اساسی ، حقوق مدنی و ماده 157 قانون كار می باشد .

12- تبصره بند 4/8 : كارفرما مكلف است به استناد ماده 38 قانون كار امكانات رفاهی و حقوقی را برای كارگران یك كارگاه یكسان در نظر بگیرد و نمی شود تعدادی از كارگران را از كمكی كه به سایر كارگران می گردد محروم نماید .

چون كارگران مخابرات روستایی :

1- با توجه به مواد 5 و 188 قانون كار كارگران شركت مخابرات ولو اینكه قانون نداشته باشند ، مشمول قانون كار می باشند .

2- به استناد ماده واحده مصوبه مجلس شورای اسلامی قانون بودجه سال 1389 كل كشور كه در تاریخ 1388/10/12 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد .

3- به استناد بند 62 از ردیف 86 قانون بودجه سال 92 كه شركت متولی ( شركت مخابرات ایران ) متعهد به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با كارگران ، پیمانكاران و كارگزاران روستایی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون كار می باشند .

4- به استناد بند 83 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) كه در مورخ 1393/12/13 تحت شماره 87035/488 از طرف مجلس به دولت ابلاغ گردید .

جزو كارگران رسمی مخابرات محسوب می گردند لذا حق دارند در نهادهای داخلی كارگاه حضور داشته باشند به همین منظور حضور كارگران در كمیته انضباط كارگاه ، كمیته طبقه بندی مشاغل ، كمیته حفاظت و ایمنی و ... حضور داشته باشند از وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استدعا دارد كه در این رابطه نیز نظر مثبت شركت مخابرات ایران را اخذ نمایند .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1022
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اقاي جعفرزاده:

باسلام وعرض ادب همکاران عزیزهمانطوری که قرارداد را مشاهده کرده اید دارای ابهامات است ایندفعه با شرایط قبل خیلی فرق داردباید آگاهانه وهوشیارانه تصمیم گرفته بعد وارد عمل خواهیم شد نباید کسی بدون هماهنگی قراداد را امضا کند آنوقت جبران اشتبا هات خیلی سخت خواهد بود وضمنا"بحث اقماری بهانه برای قرارداد جدید است مراقب ترفندمخابرات باشید

تعداد بازدید از این مطلب: 1205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مهم

هرچه سريعتر با شماره 32524100تماس گرفته مشخصات مركز وروستاهاي اقماري را بفرماييد.متشكرم.

تعداد بازدید از این مطلب: 1245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


باسلام

طبق اخرين گفتگويي كه با مسئولين مخابرات داشتم :مقرر شده دستمزد روستاهاي اقماري در داخل استان براورد شود .ضمنا تا دقايقي ديگر اطلاعات دقيق مركز ،روستاهاي اقماري ،تعداد منصوبه،از شماها پرسيده خواهد شد.8:30

تعداد بازدید از این مطلب: 1098
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گونئي سسي

 

                            

تعداد بازدید از این مطلب: 1429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اهم ايرادات قرارداد جديد:

1-واژه كارگزار در قرارداد معني ندارد(چون در قانون كار بحث بين كارگر وكارفرماست).2-در بند 3 قرارداد نوع كار تعريف نشده.3-در بند4 اعلام شده تخلف كارگزار را شركت مخابرات تشخيص ميدهدكه مورد بايد بدين روش اصلاح گردد:تخلف را بايد كميته انظبات كارگاه تشخيص دهد.4-انجام امور پست بانك كه به گردن كارگزار گذاشته شده ،ايا باحقوق قبليست؟اگر چنين است كارگزار بيچاره از چند كارفرما بايستي دستور بگيرد؟5-در بند4/6قيد شده كارگر بايد دو برابر خسارت بپردازد كه دور از منطق است.6-در مورد حيف ميل يا شكست اموال كارشناس بايد نظر دهد نه مخابرات.7-در مورد جابجايي داخل استاني كارگر اين مورد برخلاف ايين نامه انظباتي بوده ومخابرات با اين حربه براي كارگزار مشگل بوجود مياورد.8-هزينه نگهداري روستاهاي اقماري چه ميشود؟؟بله عزيزان اينها اهم ايرادات وارد بر قرارداد چند روز اينده ميباشد كه حقير به دليل ناخوانا بودن اصل كاغذ مجبور به رونوشت شدم ساعت 12:15 دقيقه شب.نظر دهيد تا موفق شويم وكوركورانه مانند قبل امضا نكنيم كه اولين اشتباه اخرين اشتباه خواهد بود

تعداد بازدید از این مطلب: 1232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همكاران گرامی با عرض پوزش تا ساعاتی دیگر كیفیت نوشتاری  نقد برای دید شما عزیزان اصلاح خواهد شد

تعداد بازدید از این مطلب: 613
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد بازدید از این مطلب: 639
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بنزین از ساعت صفر چهارشنبه لیتری ۱۰۰۰ تومان

 

بنزین از ساعت صفر چهارشنبه لیتری ۱۰۰۰ تومان   

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1153
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


جشن پایان دوره نوآموزان پیش دبستانی درمنطقه ارشق

پیش دبستانی پروانه هاوجوانه ها برای نوآموزان خود درآموزشگاه ابتدایی عفت رضی جشن پایان دوره پیش دبستانی را برگزار کردند.دراین جشن که کارشناسان آموزش ابتدایی و تعاون اداره نیز حضورداشتند پس ازقرائت قرآن واجرای سرود ، نوآموزان پیش دبستانی پروانه هاوجوانه ها گواهی پایان دوره پیش دبستانی را از مربیان خویش دریافت نمودند. درپایان این جشن همچنین با اهداجوایزی از نوآموزان عزیز تقدیر بعمل آمد.

20151021_111828

تعداد بازدید از این مطلب: 713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بنام خدا

با عرض سلام و ادب
به اطلاع شما همكاران گرامی می رسانیم در مورخه 30 اردیبهشت ماه 1394 جهت پیگیری موارد اجرای تفاهم نامه در كمیسیون صنعت و معدن مجلس به تهران عزیمت نمودیم كه در این سفر با جناب آقایان : دكتر محجوب ، مهندس سبحانی فر ، دكتر پژمان فر و دكتر اسماعیل نیا نمایندگان محترم تهران و خراسان رضوی ملاقات داشتیم ، در این ملاقات جناب دكتر محجوب ابراز داشتند كه در كمیسیون صنایع و معادن با حضور معاونین وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات ، تعاون ، كار و رفاه اجتماعی ، نماینده سازمان تامین اجتماعی و مدیران ارشد شركت مخابرات ایران و نمایند گان محترم مجلس تفاهم نامه ای تنظیم گردید كه مقرر شد مخابرات مكمل قانون موجود  ( قرارداد مستقیم با كارگران مراكز مخابرات روستایی را كه در لیست 8911 نفر می باشند ) منعقد نماید و نیز مقرر شد این موضوع و تنظیم قرارداد در وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی با حضور مخابرات سریعاً تهیه و تنظیم وطی صورتجلسه ای به استانها ابلاغ گردد و در همین جهت ایشان نامه مشكلات كارگران مراكز مخابرات روستایی كشور را كه توسط دبیر انجمنهای صنفی كارگران استان خراسان رضوی جناب قربانزاده تهیه شده بود به معاونت وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی جهت تسریع در كار ارجاع دادند كه ما به همین سبب به وزارت كار مراجعه داشتیم و ملاقاتی را با معاون محترم وزیر كار و مدیر كل روابط كار داشته كه در این ملاقات معاونت محترم وزیر كار و كارشناسان ایشان ابراز داشتند در طی چند روز اخیر بعد از كمیسیون، دو جلسه را با مسئولین شركت مخابرات ایران داشته اند تا اینكه قرارداد مربوط به كارگران مراكز مخابرات روستایی تهیه و تنظیم و آماده و در روز پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه 1394 بررسی نهایی صورت خواهد گرفت و طی تنظیم صورتجلسه ای به پیوست این قرارداد به ادارات كار كشور و مخابراتهای استانها اعلام و ابلاغ خواهد شد تا اینكه قرارداد مستقیم این قشر با شركت مخابراتهای استانی صورت پذیرد.
 سپس به جهت پیگیری بیمه های معوقه از سال 1388 به بعد به سازمان تامین اجتماعی مراجعه نمودیم كه طی این پیگیری مبالغ لازم برای ایجاد بیمه ها طی یك لیست به 22 استان همزمان ارسال شد تا اینكه زمان بیمه های معوقه توسط تامین اجتماعی های استانی ایجاد بدهی و ایجاد سابقه گردد و هشت استان دیگر را كه نیز مشكلاتی را داشتند معایب رفع عیب گردیده بود و توسط كارشناسان محترم صندوق بیمه برای اجرا و ابلاغ به استانها صورت پذیرفت.

با توجه پیگیریهای به عمل آمده و پاسخ و نتایج مطلوب آن، از نمایندگان محترم مجلس ، بالاخص از عزیزانی كه در ابتدا نامشان آورده شده است و وزارت محترم تعاون ، كار و رفاه اجتماعی ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تامین اجتماعی كمال تقدیر و تشكر را داریم و از همه عزیزانی كه در راس اموركارگران مراكز مخابراتهای روستایی فعالیت می نمایند سپاسگزاری می نمائیم ، برایشان به درگاه ایزد منان دعای خیر داریم.
لذا از همكاران عزیز تقاضا داریم از آنجا كه ریز روند كار در خور نوشتن در سایت نمی باشد جهت كسب اطلاعات بیشتر با نمایندگان استانی خود در ارتباط و تماس باشید.
تعداد بازدید از این مطلب: 1483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


 
بنام خدا

با عرض سلام و ادب و تبریك سالروز آزادی خرمشهر عزیز
به اطلاع شما همكاران عزیز و گرامی در سطح كشور می رسانیم طی پیگیریهای دیروز 3 خرداد ماه و  امروز 4 خرداد ماه 1394 از كمیسییون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مدیر كل محترم روابط كار در وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعی و برخی نمایندگان محترم مجلس ، امروز مدیر كل محترم وزارت كار ابراز  داشتند طی جلسه دیروز با شركت مخابرات ایران قرارداد تنظیم گردید و مقرر شد طی امروز توسط شركت مخابرات ایران به مخابرات استانها ابلاغ و اعلام گردد و این قرارداد بنا به صورت جلسه توافق شده و تنظیم شده بین وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و شركت مخابرات ایران مبنی بر آن شده كه 1- تا زمان بازنشستگی با كارگران مراكز مخابرات روستایی كشور تمدید گردد و ادامه داشته باشد 2- حق اخراج هیچ یك از این كارگران را مخابرات نداشته و ندارد مگر به دلایل انضباطی 3- در این قرارداد پرداخت حقوق و مزایا هماهنگ با پرداخت دیگر پرسنل شركت مخابرات می باشد 4- طرح طبقه بندی مشاغل نیز قید گردیده است .
لذا هم اكنون ما در تلاشیم تا قرارداد مذكور را تهیه نمائیم وتوسط كارشناسان مشاور بررسی و ازریابی نمائیم تا اینكه حقی از كارگران مراكز مخابرات روستایی در این قرارداد ضایع نگردد.

لطفاً همكاران عزیز در مرحله اول برای سلامتی اقا امام زمان مهدی موعود (عج)و پیشرفت تمامی امورمربوط به كارگران مراكز مخابرات روستایی كل كشور و برای سلامتی تمامی افرادی كه در این حوزه شبانه روز فعالیت می كنند دعا را فراموش نكنید.
پاینده و سربلند باشید

تعداد بازدید از این مطلب: 1310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نصب تابلو توسط دهياري الما

تعداد بازدید از این مطلب: 1414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مفادي كه بايد در قرارداد بين كارگران با پست بانك لحاض شود:

 نظر به اينكه كل قرارداد موجود در دنيا بايد دوطرفه تنظيم شود، وسود وزيان هركدام از طرفين لحاظ گردد وقرارداد پست بانك با كارگزاران تاكنون هميشه به نفع پست بانك تنظيم شده ،بنده با مشورت با بزركان كار بلد ،مفادي را براي اعمال در قرارداد هاي بعدي كه به نفع ماست در اورده ام .از همه ي شما عزيزان تقاضا دارم مطالعه نموده واعلام نطر فرماييد:1- پست بانك بايد هزينه ي تمام اقلام مصرفي براي امور بانكي در دفتر را  به كارگزار بپردازد.2- تعمير وپشتيباني تمام دستگاههاي موجود برعهده ي پست بانك ميباشد.3-نسبت به تورم هر سال بايد دستمزد  كارگران افزايش يابد.4- در تايين مسئولين وكارمندان شعبه ي مركزي شهرستان نظريه ي همكاران زير مجموع روستايي لحاظ شود.5-هر ساله مانند ساير بانكها به كاركنان پست بانك هم وام خريد مسكن وغيره ...طبق قانون پرداخت شود.6-حقوق ثابت.

تعداد بازدید از این مطلب: 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چنانچه مخابرات اجازه ي انعقاد قرارداد با پست بانك را بدهد بايد:

 اگر شركت مخابرات ايران اجازه ي انعقاد قرارداد با پست بانكرا بدهد ،در مفاد قرارداد فيمابين بايستي بند هاي زير لحاظ گردد:1-حقوق ثابت بدون در نظر گرفتن منابع2-هزينه ي كليه ي اقلام مصرفي امور بانكي بر عهده ي پست بانك باشد 3-تعمير وبروز رساني تجهيزات مستعمل در دفاتر بر عهده ي پست بانك باشد (كيس ومانيتورو...)4- اعطاي وام خريد خودرو ومسكن با درصد كم به كارگران مخابرات روستايي مانند كاركنان شعبه ي مركزي...5-از انجاييكه شعبه ي مر كزي پست بانك مشگين حدود 60 دفتر ictروستايي دارد وكاركنان شعبه مركزي مشگين شهر مانند برده با مسئولين دفاتر برخورد ميكنند بايستي در انتخاب كاركنان شعبه ي مركزي مشگين شهر،مسئولين دفاتر روستايي دخالت مستقيم داشته باشند.مسئول هماهنگي مراكز  مخابرات روستايي مشگين شهر حاج احد نوتاش 

تعداد بازدید از این مطلب: 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود