علت حذف خبر ترکی ساعت 17 اردبیل نامعلوم است
گونده ليگ سوزلر آذر بايجان اوغلوندان
امیدوارم بادرج واقعیتها،انعكاس مشکلات عمومی مردم وکارگران مخابرات مراکز روستایی (قشر ستمديده اين سرزمين)وبا ياري ومساعدت شما عزيزان به وظيفه شرعي وديني خودعمل كرده وصداي مظلوميت انسانهاي فراموش شده را به گوش مسئولين برسانم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وطن سسي و آدرس watansasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 261
بازدید دیروز : 179
بازدید هفته : 491
بازدید ماه : 489
بازدید کل : 47605
تعداد مطالب : 785
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

https://telegram.me/joinchat/CTykzQhYDnD7TJj00YtduQ

آمار مطالب

کل مطالب : 785
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 261
باردید دیروز : 179
بازدید هفته : 491
بازدید ماه : 489
بازدید سال : 1595
بازدید کلی : 47605
علت حذف خبر ترکی ساعت 17 اردبیل نامعلوم است

به گزارش سبلان نیوز، استاندار اردبیل در 11 بهمن ماه سال گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل از مسئولان و مدیران دولتی شرکت‌کننده در برنامه‌های تلویزیون محلی خواست تا به ترکی خالص صحبت کنند.

صدا و سیمای مرکز اردبیل نه تنها به تأکید استاندار اعتنایی نکردند بلکه متأسفانه صدا و سیما مرکز اردبیل اخبار به زبان ترکی ساعت 17 را هم تعطیل کرد، همچنین صدا و سیمای مرکز اردبیل به جای عمل و اقدام به حساسیت صحبت‌های خدابخش استاندار اردبیل که در جلسه شورای آموزش و پرورش به آن اشاره کرده بود، از ابتدای آغازین ماه مبارک رمضان امسال نسبت به تعطیلی اخبار به زبان ترکی که همه روزه از ساعت 17 عصر در اردبیل پخش می‌شد، اقدام کرده است.

استاندار اردبیل درباره این درخواست خود می‌گوید: این عیب است که 99 درصد واژه‌های ادا شده در برنامه‌های شبکه محلی از زبان فارسی بوده و تنها فعل جملات ترکی باشد، چه خوب است که در ارتباط و تعامل با یکدیگر از زبان ترکی استفاده کنیم.

طبق قانون اساسی یکی از اصول آن مربوط به زبان‌های محلی است که در آن نسبت به استفاده از زبان محلی به طور کامل و واضح مشخص شده که در میان 177 اصلِ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فقط اصل پانزدهم به تعیین وضعیت زبان و خط رسمی اختصاص یافته است.

طبق اصل یاد شده زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است و اسناد، مکاتبات، متون رسمی و کتب درسی باید با این خط و زبان باشد ولی استفاده از زبان‌های محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‌های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس، در کنار زبان فارسی آزاد است.

صدا و سیمای مرکز اردبیل که در سال‌های اخیر قدم‌های بزرگی در تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به زبان ترکی برداشته و نمونه آن اخبار به زبان ترکی اردبیل که چندین سال می‌شد، از ساعت 16:45 دقیقه از شبکه استانی اردبیل پخش می‌شد و مدتی به ساعت 17 عصر تغییر یافته بود، این بخش از برنامه خبری که پربیننده‌ترین برنامه به لحاظ ترکی بودن در بین مردم بود، متأسفانه از آغاز ماه مبارک امسال بنا به دلایل نامعلومی پخش نمی‌شود و صدا و سیمای مرکز اردبیل تاکنون در مورد عدم پخش این برنامه خبری به شهروندان اردبیلی اطلاع‌رسانی نکرده است.

توجه و استفاده از فرهنگ، زبان و رسوم مردم استان‌ها که فلسفه وجودی شبکه‌های استانی است، موضوعی بوده که در سال‌های گذشته بسیاری از شبکه‌های استانی از آن غافل مانده‌اند و همین کم‌توجهی سبب شده تا شبکه‌های استانی از کارکرد اصلی خود فاصله گرفته و به شبکه‌هایی برای تکرار برنامه‌های شبکه‌های سراسری با کیفیت پایین‌تر تبدیل شده و عمدتاً برای با خبر شدن از اخبار و اطلاعیه‌های دستگاه‌های دولتی و در بهترین حالت تماشای مسابقات زنده ورزشی استفاده می‌شوند!

 

امید است، مدیران و کارکنان شبکه استانی اردبیل با اهتمام و توجه بیشتر به فرهنگ و زبان مردم استان اردبیل به وظیفه اصلی خود عمل کنند و در رشد اجتماعی و فراهم آوردن رضایت مخاطبان خود گام بردارند./فارس


تعداد بازدید از این مطلب: 1368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود