ساخت نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور وارد فاز جدیدی شد
گونده ليگ سوزلر آذر بايجان اوغلوندان
امیدوارم بادرج واقعیتها،انعكاس مشکلات عمومی مردم وکارگران مخابرات مراکز روستایی (قشر ستمديده اين سرزمين)وبا ياري ومساعدت شما عزيزان به وظيفه شرعي وديني خودعمل كرده وصداي مظلوميت انسانهاي فراموش شده را به گوش مسئولين برسانم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وطن سسي و آدرس watansasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 83
بازدید دیروز : 179
بازدید هفته : 313
بازدید ماه : 311
بازدید کل : 47427
تعداد مطالب : 785
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

https://telegram.me/joinchat/CTykzQhYDnD7TJj00YtduQ

آمار مطالب

کل مطالب : 785
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 83
باردید دیروز : 179
بازدید هفته : 313
بازدید ماه : 311
بازدید سال : 1417
بازدید کلی : 47427
ساخت نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور وارد فاز جدیدی شد

وی دلیل خریداری توربین‌های مورد نیاز نیروگاه از خارج کشور را اینگونه بیان کرد: توربین‌های مورد نیاز برای نیروگاه زمین گرمایی نوع خاصی هستند که دمای بالای ۲۵۰ درجه را باید تحمل کنند که در حال حاضر در کشور این توربین‌ها وجود ندارند.

ملوکی در ادامه با اشاره به اینکه این نخستین نیروگاه زمین گرمایی در خاورمیانه است، گفت: نیروگاه زمین گرمایی مشکین شهر استان اردبیل در ارتفاع ۳ هزار متری دامنه کوه سبلان با ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق از حرارت داخل زمین طراحی شده است.

وی عنوان کرد: تحقیقات و مطالعات اولیه این پروژه از سال ۷۴ آغاز شد و در حال حاضر حفاری ۱۱ حلقه چاه در منطقه به پایان رسیده که از این تعداد ۳ حلقه چاه در مراحل اولیه برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ساخت سایت‌ها و تاسیسات انتقال سیال نیز به پایان رسیده است.

مشاور پروژه ساخت نخستین نیروگاه ژئوترمال کشور درباره علت انتخاب این منطقه برای احداث نیروگاه زمین گرمایی گفت: این منطقه بیشترین میزان انرژی ژئوترمال را دارا است همچنین پوسته زمین در این قسمت نازک است که باعث رسیدن سریع‌تر حرارت به سطح می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده دامنه های سبلان در مشگین شهر قابلیت ساخت نیروگاه برق با پتانسیل بیش از ۳۰۰ مگا وات را دارا است.

وی تصریح کرد: در این نیروگاه آب از طریق لوله به زیر زمین هدایت می‌شود و با گرمای تا ۵۰۰ درجه به بخار تبدیل شده پس از آن این بخار به سطح زمین آمده و توربین‌ها را به گردش در می‌آورد. همچنین برنامه‌هایی برای استفاده از این آب گرم برای مواردی همچون استخر آب گرم، گلخانه‌ها و تامین حرارت منازل داریم.

ملوکی خاطر نشان کرد: این نیروگاه توانایی تامین برق کل استان اردبیل و شهرستان‌های اطراف آن را دارد اما هدف از ساخت این نیروگاه دسترسی به نیروگاهی از منابع تجدید پذیر و پاک است تا به عنوان منبع انرزی پاک برای آیندگان بماند همچنین با ساخت آن توانایی دریافت وام های سازمان ملل برای کشور مقدور خواهد شد.

به انرژی حرارتی که در پوسته جامد زمین وجود دارد، انرژی زمین‌گرمایی (Geothermal energy) گفته می‌شود./مهر


تعداد بازدید از این مطلب: 632
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود