تحلیل انتخابات مجلس دهم (نگاه کلی به فضای انتخاباتی مشکین شهر) / قسمت یکم
گونده ليگ سوزلر آذر بايجان اوغلوندان
امیدوارم بادرج واقعیتها،انعكاس مشکلات عمومی مردم وکارگران مخابرات مراکز روستایی (قشر ستمديده اين سرزمين)وبا ياري ومساعدت شما عزيزان به وظيفه شرعي وديني خودعمل كرده وصداي مظلوميت انسانهاي فراموش شده را به گوش مسئولين برسانم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وطن سسي و آدرس watansasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 663
بازدید دیروز : 179
بازدید هفته : 893
بازدید ماه : 891
بازدید کل : 48007
تعداد مطالب : 785
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

https://telegram.me/joinchat/CTykzQhYDnD7TJj00YtduQ

آمار مطالب

کل مطالب : 785
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 663
باردید دیروز : 179
بازدید هفته : 893
بازدید ماه : 891
بازدید سال : 1997
بازدید کلی : 48007
تحلیل انتخابات مجلس دهم (نگاه کلی به فضای انتخاباتی مشکین شهر) / قسمت یکم

 مشکین سلام، احمد رضائی: با نزدیک شدن به رویداد سیاسی اجتماعی مهم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۷ اسفند سال جاری، تحرکات و فعالیت های انتخاباتی در سطح کشور از جمله در مشکین شهر وارد مراحل حساس خود می شود. از آنجا که سایت تحلیلی خبری مشکین سلام تلاش کرده اوضاع انتخاباتی و تحرکات سیاسی شهرستان را پوشش داده و در حد امکان از طریق هیئت تحریریه، مقاله نویسان سایت و هم چنین مطالب ارایه شده از طرف مخاطبان صاحب نظر در بخش های مختلف، به تحلیل و واکاوی مسایل انتخاباتی بپردازد لذا قصد دارد در این برهه از فضای سیاسی شهرستان، سلسله تحلیل های انتخاباتی را به قلم نویسندگان سایت و دیگر صاحب نظران و شهروندان در راستای روشنگری و شفاف سازی فضای انتخاباتی شهرستا ن منتشر نماید.

در ابتدای مطلب لازم میدانم به استحضار مخاطبان سایت مشکین سلام برسانم در هر آن چه به عنوان سلسله مطالب تحلیل انتخابات ارائه خواهد شد سعی بر این خواهد بود، بی طرفی و  انصاف  رعایت شده حرمت ها و حریم های خصوصی نامزدها حفظ  گردد و البته طبیعی خواهد بود که برخی از نامزدها و هواداران آنها و یا گروههای سیاسی برخی مطالب را بر علیه خود فرض کرده و اعتراض نمایند. بنابراین برای حفظ حقوق اشخاص معترض این حق برای آنها محفوظ خواهد بود که در همین سایت مطالب خود را جهت دفاع  ارائه مطالب نمایند. با توجه به دو تحلیل انتخاباتی که در ماهای گذشته و به قلم نگارنده تحت عنوان (واکاوی شرایط حال و گذشته کاندیداهای احتمالی اسدی –ملکی) درباره ی انتخابات گذشته مجلس با محوریت ولی ملکی و یونس اسدی به نگارش در آمد، با گذر از مطالب مذکور، به صورت کلی به آرایش انتخاباتی شهرستان پرداخته و در ادامه تحلیل ها به تک تک نامزدهای اعلام حضور کرده خواهیم پرداخت، امید است این مطالب صرف نظر از نوع تحلیل و نتیجه گیری راقم، برای خوانندگان خصوصا صاحب نظران و قلم به دستان شهرستان مقبول افتد.

Untitled-4

چهره های حاضر در صحنه انتخابات مشکین شهر

با گذر از بحث استانی شدن و یا شهرستانی ماندن انتخابات – که بسیاری منتظر رد و یا تایید آن از سوی شورای نگهبان بودند-  ود ر کنار آن استعفای مسؤولان اجرایی و چهره هایی که باید برای حضور در رقابت های انتخاباتی استعفا می دادند مدعیان حضور در این رقابتها تقریبا مشخص تر شدند که به این شرح می باشد: اسلام سودی، بابک رضازاده ، سعدالله رئیس سادات ، سعید یاری، صفر جعفرزاده، علی زین العابدین، فروز عطایی ، قدیر پسندی ، محمد بدری ، محمد روحی عیسی لو ، محمود عباسزاده، مسعود فقیه، ولی ملکی ، یونس اسدی.

در این میان چهره های نام آشنایی هستند که حداقل سابقه یکبار حضور در میدان انتخابات را تجربه کرده اند اما به غیر از یونس اسدی و ولی ملکی که سابقه نمایندگی شهرستان را دارند ، دیگر نامزدها سابقه حضور در مجلس را ندارند هر چند برخی از نامزدها در مسؤولیت هایی بودند که قضاوت برای توانایی و نوع عملکردشان در سطح شهرستان و دیگر سطوح را فراهم نموده و این ویژگی هم می تواند موجب تقویت این افراد و مهم تر از آن شاید موجب تضعیف آن ها شود که البته مورد دوم محتمل تر می نماید.  لازم به ذکر است نماینده فعلی شهرستان و علی زین العابدین با این که تلویحا و یا در جمع های غیر رسمی صحبت هایی از عدم حضور به میان آورده اند لیکن این مواضع را نمی توان موضع رسمی آن ها بر شمرد و از طرف دیگر تاکنون به طور رسمی ورود به صحنه انتخابات را اعلام ننموده اند که حضور و عدم حضور آن ها می تواند در آرایش انتخاباتی و بیش تر در ظهور و بروز چهره های جدید می تواند تاثیر گذرا باشد تا در تعیین برنده این انتخابات.

نگاهی اجمالی به فضای انتخاباتی
شواهد و قراین فضای انتخاباتی شهرستان نشان  از احتمال تکرار رقابت های نزدیک و بسیار حساس نامزدها در دوره انتخابات مجلس ششم دارد. با تضعیف نسبی نامزدهای قدیمی و در مقابل آن تعدد نامزدهای جدید الورود به تقسیم آراء کمک خواهد کرده و در صورت بر قرار  بودن قانون یک چهارم برای راهیابی به مجلس، احتمال کشیدن مبارزات انتخاباتی به دور دوم درو از ذهن نخواهد بود. از تحولات فضای انتخاباتی پیش رو می توان به کوچک تر شدن اجتماعات آراء اشاره کرد که حاکی از تمرکز زدایی کانون های آرا می باشد. کم تر طایفه یا محله و یا روستایی را می توان یافت که یک دست بودن رای خود را آن چنان حفظ کرده باشند. تنوع آراء شاید نشان از نگاه متفاوت جامعه به مقوله انتخابات باشد. آن چنان که از بطن جامعه بر آورد می شود مردم نگاه خوشبینانه به وعده ها و شعار های انتخاباتی دهان پرکن ندارند. برخی از نامزدها روش تخریب دیگران به نفع خود را ادامه می دهند اما آن چنان بازتابی و جوابی از جامعه دریافت نمی کنند و فقط اقناع اعضای ستاد عاید آن ها می باشد. با توجه به آغاز نسبی فعالیت های انتخاباتی، فضا نشان از باز و مستعد بودن شرایط برای رشد نامزدهای جدیدالورد دارد. با توجه به مقتضیات فضای سیاسی و بر سر کار بودن دولت روحانی، گرایش و سمت سوی بیشتر نامردها بر به کار بردن شعار اعتدال می باشد در این میان نامزدهایی هستند که با شعار اصلاح طلبی سعی بر همراه ساختن آرا سرنوشت ساز اصلاح طلبان  با خود دارند. برای جلوگیری از تکرار مطالب و اطاله مطلب بررسی وضعیت نامزدها در سلسله مطالب تحلیل انتخابات دهم به سمع  و نظر مخاطبان سایت مشکین سلام خواهد رسید.


تعداد بازدید از این مطلب: 859
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود