وحشت خاندان آل سعود از فروپاشی دیوار ایران هراسی
گونده ليگ سوزلر آذر بايجان اوغلوندان
امیدوارم بادرج واقعیتها،انعكاس مشکلات عمومی مردم وکارگران مخابرات مراکز روستایی (قشر ستمديده اين سرزمين)وبا ياري ومساعدت شما عزيزان به وظيفه شرعي وديني خودعمل كرده وصداي مظلوميت انسانهاي فراموش شده را به گوش مسئولين برسانم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وطن سسي و آدرس watansasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 510
بازدید دیروز : 179
بازدید هفته : 740
بازدید ماه : 738
بازدید کل : 47854
تعداد مطالب : 785
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

https://telegram.me/joinchat/CTykzQhYDnD7TJj00YtduQ

آمار مطالب

کل مطالب : 785
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 510
باردید دیروز : 179
بازدید هفته : 740
بازدید ماه : 738
بازدید سال : 1844
بازدید کلی : 47854
وحشت خاندان آل سعود از فروپاشی دیوار ایران هراسی

 محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان طي يادداشتي در نيويورک تايمز تنش آفريني هاي آل سعود را در چارچوب  وحشت از فروريختن ديوار ايران هراسي و نگراني از نمايان شدن تهديد جهاني واقعي يعني نقش فعال عربستان در پشتيباني از افراط گرايي خشن دانسته است .

محمد جواد ظريف در اين يادداشت با اشاره به تلاش عربستان براي بسيج تمام امکانات خود براي به شکست کشاندن توافق هسته اي ايران و پنج بعلاوه يک افزوده  ، امروز، شواهدي در دست است که برخي افراد در رياض، نه تنها به تلاش هايشان براي جلوگيري از عادي شدن شرايط ادامه مي دهند، بلکه مصمم هستند که کل منطقه را به سوي تقابل بکشانند. 
آقاي ظريف افزوده است جهان به زودي اجراي توافق تاريخي براي حل يک بحران غير ضروري در باره برنامه هسته اي ايران را  گرامي خواهد داشت و اين اميدواري وجود داشت که  پس از اين تمرکز مجدد بر چالش جدي افراط گرايي که کل منطقه و جهان را به ورطه نابودي کشانده است، فراهم شود.
وزيرامور  خارجه با اشاره به تصويب پيشنهاد " جهان عليه خشونت وافراط گري " در مجمع عمومي سازمان ملل متحد که از سوي آقاي روحاني رئيس جمهوردر مهر ماه 1392مطرح شد افزود اين ابتکار  اميدي را براي بسيج  تلاش جهاني دور انديشانه براي مبارزه با تروريسم ايجاد نمود اما متاسفانه برخي کشورها مي کوشند از تعامل سازنده جلوگيري نمايند. 
آقاي ظريف  خاطر نشان کرده است عربستان سعودي نگران است که با کنار رفتن پرده بهانه جويي هاي هسته اي،  تهديد جهاني واقعي، يعني نقش فعال اين کشور در پشتيباني ازافراط گرايي خشن نمايان گردد. جلوه هاي توحش و بربريت آشکار است. در خانه، جلادان دولتي با شمشير گردن مي زنند - مشابه اعدام اخير 47 زنداني در يک روز، شامل يک عالم محبوب مذهبي هم که عمرخود را وقف ترويج دفاع مسالمت آميز از حقوق مدني نموده بود. در خارج هم، مردان نقاب دار سرها را با چاقو از بدن جدا مي کنند.
آقاي ظريف تاکيد کرده است فراموش نکنيم که عاملين بسياري از اقدامات تروريستي، از واقعه دهشتناک 11 سپتامبر گرفته تا تيراندازي در سن برناردينو و ديگر صحنه هاي توحش افراطي در اين فاصله و تقريبا تمامي اعضاي گروه هاي افراطي نظير القاعده و جبهه النصره، يا از اتباع سعودي هستند و يا  توسط عوام فريباني که به پشتوانه دلارهاي نفتي دهه هاست پيام هاي ضد اسلامي نفرت و فرقه گرايي را ترويج مي کنند، شستشوي مغزي گرديده اند.
وزير امور خارجه کشورمان در اين يادداشت بر نکات کليدي اشاره کرده است که پس از اوج گيري دامنه تهديدات گروه تروريستي داعش و انفجارهاي اخيردر پاريس از سوي بسياري از مقام هاي غربي هم مطرح شده بود .
تهديدات ترويستي که امروزه از سوي گرههاي همساني چون القاعده ، سپاه جنگوي ،سپاه صحابه ،   داعش ،النصره ، جيش الاسلام ، بوکوحرام و دهها گروه ديگر از شرق آسيا تا غرب افريقا و ، آسياي ميانه ، خاورميانه ، اروپا و امريکا را در معرض تهديد قرار داده است  محصول سرمايه گذاري خاندان آل سعود در ايجاد مدارس ديني  است که تفکرات افراطي فرقه وهابيت را ترويج مي نمايد اين فرقه که هيچ ارتباطي به مذاهب چهار گانه اهل سنت ندارد هر گونه تفکر و انديشه غير خودي را تکفير مي کند.
امروزه  بر جهانيان روشن شده است که خاندان آل سعود با سرمايه گذاري درچنين مدارسي و شستشوي مغز جوان ها ، آنها را به نام دين در خدمت اهداف توسعه طلبانه خود گرفته است بطوري که پس از حوادث تروريستي در پاريس که داعش مسووليت آن را برعهده گرفت فشارها بر عربستان به عنوان کشور منشاء تروريسم در غرب شدت گرفت  و بسياري از رسانه هاي مطرح و محافل سياسي در غرب با انتقاد از سياست هاي دولت اوباما ،  فشار بر عربستان به عنوان علت وجودي تروريسم را به جاي مبارزه با معلول خواستار شدند .
روزنامه نيويورک تايمز  پس از حوادث پاريس نوشته بود عربستان سعودي هم مانند گروه تروريستي داعش است که خود آن را ايجاد کرده است.
نشريه پوليتيکو نيز نوشته بود  ايده‌هاي وهابي‌گري و سلفي‌گري که عربستان سعودي مشوق و مروج آن است، دشمن واقعي ما هستند. 
اين نشريه  در اشاره به  مماشات مقام هاي امريکايي با عربستان افزوده بود از سال 2001 ميلادي که وقايع يازدهم سپتامبر رخ داد، سياستِ ما براي مقابله با تروريسم آنقدر ناکارآمد بود که گويي سياستگذارانِ ما يک فيل بزرگ را در يک اتاق کوچک، نمي‌ديدند و به جاي رسيدگي به علل اصليِ پديده تروريسم تلاش داشتند معلول‌هاي آن را از بين ببرند. 
کودکاني که در 11 سپتامبر 2001 به مدارس عربستان سعودي مي رفتند و در آنجا انواع ايده‌هاي خشونت‌آميز و افراطيِ وهابي و سلفي به آنان آموزش داده مي‌شد، اکنون به بزرگسالاني تبديل شده‌اند که ضمن نهادينه شدن اين ايده‌هاي خطرناک در اذهانشان، به تروريست‌ها کمک‌هاي مالي مي‌کنند و  برخي از آنان به جنگجويان تروريست در خاک عراق و سوريه نيز پيوسته اند. 
بر اين اساس به نظر مي رسد تنش آفريني هاي اخير آل سعود عليه ايران از جمله استفاده از ابزارهاي فشار وتطميع ديگرکشورها و برگزاري  نشست هاي پياپي از جمله نشست شوراي همکاري خليج فارس و پس از آن نشست اتحاديه وعرب و در ادامه تلاش براي برگزاري نشست فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامي ، حاوي دو پيام است ، يک پيام به داخل که همه با آل سعود همسو هستند و هرگونه حرکت اعتراضي به شدت سرکوب خواهد شد وپيام دوم به جامعه بين المللي است که پس از توافق هسته اي ، جهانيان از فشار به اين خاندان صرف نظر کنند .
 
بررسی وتحلیل : رضا محمدمراد

تعداد بازدید از این مطلب: 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود