**توپولوژی "آمرلی"/شهر استراتژیک استان "صلاح الدین" چگونه آزاد شد؟
گونده ليگ سوزلر آذر بايجان اوغلوندان
امیدوارم بادرج واقعیتها،انعكاس مشکلات عمومی مردم وکارگران مخابرات مراکز روستایی (قشر ستمديده اين سرزمين)وبا ياري ومساعدت شما عزيزان به وظيفه شرعي وديني خودعمل كرده وصداي مظلوميت انسانهاي فراموش شده را به گوش مسئولين برسانم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وطن سسي و آدرس watansasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 524
بازدید دیروز : 179
بازدید هفته : 754
بازدید ماه : 752
بازدید کل : 47868
تعداد مطالب : 785
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

https://telegram.me/joinchat/CTykzQhYDnD7TJj00YtduQ

آمار مطالب

کل مطالب : 785
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 524
باردید دیروز : 179
بازدید هفته : 754
بازدید ماه : 752
بازدید سال : 1858
بازدید کلی : 47868
**توپولوژی "آمرلی"/شهر استراتژیک استان "صلاح الدین" چگونه آزاد شد؟

 "هادی العامری" از فرماندهان مقاومت عراق در گفت و گو با شبکه خبری "العالم " گفت: شکستن محاصره شهر "آمرلی"  اولین پیروزی نیروهای بسیج مردمی بود و شکسته شدن حصر این شهر که با پایداری مردم و تلاش بسیج مردمی تحقق یافت، در تاریخ عراق ثبت خواهد شد و برای نسل های آینده باقی خواهد ماند.


"علی الیاسری"  یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی عراق نیز گفت: پایداری قهرمانانه مردم  "آمرلی" بیش از پیش نیروهای مقاومت اسلامی را برای فداکاری تشویق و ترغیب می‌کرد. "نبیل البشیری"  از فرماندهان بسیج مردمی عراق  اظهار داشت : مردم شهر "آمرلی" با پایداری خود ثابت کردند که می توانند قدرت پوشالی داعش را در هم بشکنند. 



**نقش مستشاری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش 

"حسن هانی زاده" کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:  زمانی داعش توانسته بود در این کشور بخش‌های گسترده‌ای را تصرف کند؛ ولی با ایفای نقش مستشاری فرماندهان نیروهای مسلح ایران این گروه مناطق بسیاری را از دست داده و متحمل شکست‌های سنگین شده و پاکسازی "آمرلی"، "جرف الصخر" و اطراف "سامرا" نشان از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم دارد. 

وی ادامه داد: موفقیت‌ها و محبوبیت "سردار قاسم سلیمانی" و نبوغ نظامی ایشان در شکست محاصره "آمرلی" و "جرف الصخر"  و کمک‌های مشورتی به نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش خشم غربی‌ها را برانگیخته است. 

 



 

"ولی نصر" مشاور ویژه سابق "اوباما" و عضو مؤسسه مطالعات بین الملل در دانشگاه جانز هاپکینز تأکید کرد: تنها راهی که دولت اوباما می‌تواند راهبرد خود در عراق را دنبال کند، این است که تصور کند ایرانی‌ها بخش زیادی از کارها را انجام داده و در درگیری‌های زمینی به پیروزی برسند. راهبرد آمریکا در عراق بیشتر به‌خاطر تلاش‌های ایران، موفقیت آمیز بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: این ایران بود که با سازماندهی (کمک های مستشاری) نیروهای مردمی در اوت 2014  توانست شهر "آمرلی" را از تصرف داعش خارج کند. این نیروی قدس ایران بود که نیروهای مردمی عراق و نیروهای امنیتی این کشور را در ماه نوامبر گذشته حمایت (پشتیبانی مستشاری) کرد تا شهر "بیجی" را از اشغال داعش، آزاد کنند. ایرانیان فرمانده نیروی قدس و مغز متفکر نظامی خود را به عراق فرستادند؛ کسی که بسیاری از رهبران نظامی او را فرماندهی عالی و استراتژیک می‌دانند.


**نقش مستشاری "فرمانده سپاه قدس" در شکست حصر "آمرلی"

روزنامه "دیلی تلگراف" آمریکا با انتشار گزارشی در مورد سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران٬ نوشت: بسیاری از مسئولان آمریکایی وی که فرمانده شاخصی است را به عنوان دشمن درجه یک خود معرفی می‎کنند.

"دیلی تلگراف" آورده است: "قاسم سلیمانی"  نشان داده است که بسیار برنامه ریزی شده اقدام می‎کند و در هر عرصه‎ای سعی دارد تا نفوذ و قدرت ایران را در منطقه افزایش دهد. این روزنامه آمریکایی می‎افزاید: بر خلاف تبلیغات انجام شده٬ آزادسازی "آمرلی" از چنگال داعش، کار "پنتاگون" و ارتش آمریکا نبوده؛ بلکه کار سپاه پاسداران ایران بود.








نشریه "نیوزویک" در مقاله‎ای به نقش ایران در مبارزه با تروریسم پرداخت و نوشت: ایران ظرف مدت زمان اخیر که عناصر داعش وارد خاک عراق شدند، بهترین آموزش‎ها و مشورت‎ها را به نیروهای عراقی ارائه داده است.

در مقاله نیوزویک آمده است ایران همچنین از طریق مغز متفکر نظامی خود یعنی "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که بسیاری از فرماندهان نظامی او را فرمانده و استراتژیستی ممتاز می‎دانند، به عراق کمک کرده است.

در این مقاله با اشاره به تاثیرگذاری "سردار قاسم سلیمانی" در آزادسازی مناطق اشغال شده عراق از دست گروه تروریستی داعش، آمده است: تصویر "سردار سلیمانی" در میدان نبرد "آمرلی" منتشر شد و این تصویر پیامی آشکار برای غرب بود که تهران در جنگ با تروریسم حاضر است.

 





 

"آسوشیتد پرس" در این زمینه عنوان داشت: "سلیمانی" همچنین نقش مهمی را در آزاد سازی شهر تحت محاصره ترکمن های شیعه  "آمرلی"  ایفا کرده است و وی حتی به مبارزان کرد برای دفاع از اربیل یاری رسانده است. 

به عبارت بهتر کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران و به خصوص سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس در آزاد سازی شهر راهبردی "آمرلی" در استان "صلاح الدین" بسیار موثر بوده که رسانه های خارجی نیز آن را تائید می کنند. 

ایالات متحده آمریکا نه تنها در "آمرلی"، بلکه در هیچ جای دیگری هم در جهت مبارزه با تروریسم گام برنداشته و نه تنها این کار را انجام نداده، بلکه باعث قویتر شدن جریان تروریسم تکفیری داعش نیز شده است . 

تعداد بازدید از این مطلب: 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود