شیرینی یک خبر که در کمتر از 10 روز تلخ شد
گونده ليگ سوزلر آذر بايجان اوغلوندان
امیدوارم بادرج واقعیتها،انعكاس مشکلات عمومی مردم وکارگران مخابرات مراکز روستایی (قشر ستمديده اين سرزمين)وبا ياري ومساعدت شما عزيزان به وظيفه شرعي وديني خودعمل كرده وصداي مظلوميت انسانهاي فراموش شده را به گوش مسئولين برسانم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وطن سسي و آدرس watansasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 386
بازدید دیروز : 179
بازدید هفته : 616
بازدید ماه : 614
بازدید کل : 47730
تعداد مطالب : 785
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

https://telegram.me/joinchat/CTykzQhYDnD7TJj00YtduQ

آمار مطالب

کل مطالب : 785
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 386
باردید دیروز : 179
بازدید هفته : 616
بازدید ماه : 614
بازدید سال : 1720
بازدید کلی : 47730
شیرینی یک خبر که در کمتر از 10 روز تلخ شد

 فرجام خبر خوش وام ازدواج در حال حاضر با ابهامات جدی مواجه است،عمر این خبر از 25 فروردین ماه که مجلس آن را  به تصویب رساند تنها تا 5 اردیبهشت دوام آورد و گویی بقا 10 روزه این خبر،باز هم فراز و نشیب های ازدواج را برای جوانان پر رنگ کرد.

عبدالناصر همتی،رئیس شورای هماهنگی بانک ها،افزایش 7 میلیون تومانی وام ازدواج را با منابع قرض الحسنه موجود غیر عملیاتی عنوان کرد و افزایش سه برابری تسهیلات ازدواج را مصادف با کاهش یک سومی آن خواند.

وی معتقد است این رشد فزاینده،نه تنها کمکی به ازدواج جوانان نمی کند،بلکه باعث می شود عده ای از این تسهیلات بی بهره بمانند.

دریافت وام ازدواج از همان ابتدا،با دشواری های بسیاری روبرو بود و چه بسیار زوجینی که به دلیل سختگیری ها و سنگ اندازی بانکی ها،موفق به اخذ آن نشدند.

اگر چه افزایش سه برابری وام ازدواج به بانکداران تکلیف شد،اما اعتراض مسئولان بانکی پیش از ارجاع مصوبه مذکور به شورای نگهبان و تایید نهایی شورای مذکور برای اجرا،روزهای نوید بخشی را در بخش تسهیلاتی ازدواج به ذهن متبادر نمی کند.

**چه میزان از منابع قرض الحسنه بانک ها به وام اختصاص می یابد؟

پیش از آنکه،امضای 134 نماینده در ذیل این مصوبه بنشیند،دور  از ذهن نبود که این افزایش،به مذاق برخی ها خوش نمی آید و مسلم بود که عده ای به این تصمیم مجلس خرده می گیرند،امری که با اظهارات فرهاد دژپسند، معاون سازمان مدیریت و برنامه و بودجه به واقعیت پیوست.

دژپسند در این خصوص عنوان کرد: منابع قرض الحسنه،4 هزار میلیارد تومان است که یک هزار میلیارد از آن به تسهیلات مددجویان و وام های ضروری اختصاص می یابد و 3 هزار میلیارد تومان باقیمانده نیز در قالب وام ازدواج به متقاضیان وام ازدواج پرداخت می شود.

اما این اعداد و رقم برخلاف آمار و ارقامی است که غلامرضا مصباحی مقدم،نماینده مجلس شورای اسلامی  به آن اشاره کرده است.

وی که از پیشنهاد کنندگان افزایش وام ازدواج محسوب می شود به اعدادی اشاره کرد که موید تمایل نه چندان بانکی ها به پرداخت وام ازدواج دلالت دارد.

مصباحی مقدم طی اظهاراتی که در رسانه ها انعکاس یافت در این خصوص عنوان کرد:طبق آمار بانک مرکزی منابع قرض الحسنه 102 هزار میلیارد تومان است که قریب به 36 هزار میلیارد تومان آن پس انداز و 62 هزار میلیارد تومان آن جاری محسوب می شود.

به گفته وی امکان افزایش سه برابری وام ازدواج از این محل و ارتقای آن به 10 میلیون تومان برای هر یک از زوجین وجود دارد.

بدون تردید این مصوبه با هدف تشویق هر چه بیشتر جوانان به امر ازدواج مطرح و مصوب شد،اما اعتراضات بانکی ها در حال حاضر کار را با دشواری های جدی مواجه ساخته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی در پایان دی ماه سال 94 حجم سپرده های قرض الحسنه،40 هزار میلیارد تومان بوده و طبق گزارش های منعکس شده از سوی این نهاد،بطور میانگین در سال،به یک میلیون نفر،وام سه میلیون تومانی پرداخت می شود.

این اعداد و ارقام نشان دهنده پرداخت سالیانه 3 هزار میلیارد تومان از محل منابع قرض الحسنه است که اگر آن را با 2000 میلیارد تومان وام اشتغال مددجویان تجمیع کنیم،در طول سال کمتر از 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود و ما بقی آن در اختیار بانک ها قرار می گیرد.

**با تایید شورای نگهبان،بانکها مکلف به تمکین از این مصوبه هستند

محمد رضا پور ابراهیمی،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورت تایید شورای نگهبان،قانون مورد اشاره لازم الاجرا است و بانکی ها موظف هستند ازآن تمکین کنند.

انعکاس اظهارات پور ابراهیمی،بارقه های امید را در دل جوانان ایجاد کرد اما تحقق آن همچنان با اما و اگر مواجه است.

در این میان گلایه های مردمی از کامنت هایی که در سایت های خبری مرقوم کرده اند به روشنی قابل مشاهده است و زمانی این نارضایتی پررنگ تر شد که همتی،رئیس شورای هماهنگی بانک ها به پیشنهاد افزایش سود وام ازدواج از 4 درصد به 21 درصد اشاره داشت،موضوعی که فعلا نمی توان قطعیتی برای آن متصور بود.

فارغ از تمامی این حواشی،به نظر می رسد نباید به افزایش وام ازدواج در شرایط فعلی دل بست و همچنان باید برای اخذ و دریافت آن با کفش های آهنین مسیر بانک های پرداخت کننده تسهیلات ازدواج را پیمود.


تعداد بازدید از این مطلب: 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود